ΑΔΡΑΝΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑΣ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ

Η UNISTEEL, με το πρωτοποριακό σύστημα SSI, έρχεται να δώσει την λύση στην αξιολόγηση του οδοστρώματος τόσο σε νέους όσο και υφιστάμενους αυτοκινητοδρόμους.

Η καταγραφή των δεδομένων γίνεται με σύστημα που αποτελείται από δύο γραμμικά laser, δύο επιταχυνσιόμετρα, ειδική κάμερα για συλλογή φωτογραφικού υλικού και ένα σύστημα GPS, τα οποία προσαρμόζονται σε όχημα καταγραφής και συνδέονται με υπολογιστή για την επεξεργασία των δεδομένων. Το σύστημα εντοπίζει και υπολογίζει τις αλλοιώσεις του οδοστρώματος και τις θέσεις τους με ακριβείς συντεταγμένες.

ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ

Σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 13036-5, η μέτρηση της ομαλότητας του οδοστρώματος γίνεται με τον Διεθνή Δείκτη Τραχύτητας (IRI), οποίος προκύπτει από την καταγραφή των τιμών που αφορούν τη διαταραχή της κίνησης της ανάρτησης ενός ιδεατού μοντέλου αναπαράστασης τμήματος οχήματος (μοντέλο quarter-car)

Παρά το γεγονός ότι ο IRI επηρεάζεται από ένα πολύ διευρυμένο διάστημα συλλογής δεδομένων, υπάρχουν δύο διαστήματα στα οποία παρουσιάζεται μέγιστη καταγραφή ενδείξεων και είναι:

  • Η ζώνη των 7 ποδιών

(μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος με δυνατότητα αποκατάστασης)

  • Η ζώνη των 50 ποδιών (μεγάλες υψομετρικές διαφορές όπου απαιτείται παρέμβαση στο οδόστρωμα πριν από την αποκατάσταση)

ΕΞΑΓΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

To σύστημα χαρτογραφεί το οδικό δίκτυο, συλλέγει και επεξεργάζεται δεδομένα τα οποία αποτυπώνονται σε διαγράμματα IRI, πίνακες, πανοραμικές φωτογραφίες και απεικόνιση του οδικού άξονα σε περιβάλλον google earth.

Α. ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ

Α1. Αποτύπωση σε χάρτες google όπου σημειώνονται οι θέσεις που παρατηρείται μη αποδεκτή αλλοίωση καθώς και πληροφορίες σχετικά με την αλλοίωση και την θέση του σημείου.

Α2. Καρτέλα του σημείου εντοπισμού με όλο το πληροφοριακό υλικό καθώς και φωτογραφικό υλικό που έχει συλλεχθεί από το σημείο εντοπισμού της αλλοίωσης με την ειδική κάμερα που είναι προσαρμοσμένη στο σύστημα.

Β. REPORTS

Β1. Γραμμική απεικόνιση της καταγραφής των laser

Τα στοιχεία που καταγράφονται από τα 2  laser, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στις 2 ρόδες του οχήματος καταγραφής, απεικονίζονται γραμμικά. Στην απεικόνιση γίνονται διακριτά τα σημεία που χρίζουν διόρθωσης.

Β2. Πίνακας καταγραφής αποτελεσμάτων ανά laser

Πίνακας καταγραφής των αποτελεσμάτων, όπου αναφέρονται ανά σταθμό και ανά laser τα αποτελέσματα των μετρήσεων.

Β3. Συγκεντρωτικός πίνακας καταγραφής αλλοιώσεων

Συγκεντρωτικός πίνακας καταγραφής των αλλοιώσεων  όπου περιγράφεται ο τύπος της αλλοίωσης (εξόγκωμα ή βαθούλωμα), το σημείο που βρίσκεται, το μήκος του και το laser από το οποίο έχει γίνει η καταγραφή.